To nie takie trudne 1

Niesamowite, jak ludzie się rozleniwili. Poszli w zasadzie ze skrajności, w skrajność, tzn. od robienia wszystkiego osobiście do nierobienia niczego samemu. Na śmietnikach lądują mniej lub bardziej stare rzeczy, nikt ich nie próbuje odrestaurować czy naprawić, bo jest moda na nowe. Rosną przez to sterty śmieci, topnieją portfele, ale napędza się gospodarkę, więc wiele osób pewnie powie, że tak jest lepiej. Ostatnio miałem szczególnie okazję zauważyć ten trend, gdy - po odwiedzeniu wielu sklepów i nie znalezieniu odpowiedniej półki, postanowiłem ją sobie zrobić sam. Spotkałem się z uśmiechami mówiącymi: głupi czy co? kasy mu brakuje czy sknerzy? będzie krzywy szajs wstawiał do kuchni, nie to co my, profesjonalna kuchnia na wymiar z profesjonalnego salonu (nieważne, że jeszcze nie spłacona). Półkę zrobiłem, a jakże. Nie widać różnicy, że nie kupiona. Kilka osób, które nie wiedziały, że sam robiłem pytało, gdzie kupiłem i nie chciały uwierzyć, że to samoróbka, której cena wyniosła 20 zł. (oczywiście cena materiałów + trochę siedzenia na świeżym powietrzu przy "dłubaniu"). Ale ja często tak wolę sam. Lubię też odnawiać stare przedmioty. Aż dziwne, że to tyle osób dziwi. To tak jak w latach 60-tych czy 70-tych, kiedy ludzie wywalali porządne, często dębowe meble, bo modna była meblościanka, a po wielu latach żałowali. Choć teraz też wyrzucają na rzecz modnych mebli wykonanych z płyty wiórowej o modnych skrótach, których nikt nie potrafi rozszyfrować, ale nie o to przecież chodzi. Podobnie jest z wyrzucaniem solidnych okien i wstawianiem plastików, które - przyznaję - są łatwiejsze w utrzymaniu czystości, ale powodują zbieranie się wilgoci w mieszkaniu.


A tymczasem, odnowienie czy zrobienie wielu wymyślonych, czy wymarzonych rzeczy nie jest takie trudne jak by się mogło wydawać. Co więcej, wydaje się że coraz więcej ludzi docenia porządne rzeczy i je restauruje (przynajmniej sądząc po ilości stron w sieci o tej tematyce).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozjeżdżona przez quady i samochody Dolina Czyżynki

Festiwal Twórczej Wyobraźni 2023

Absurdy na wsi